Thursday, June 24, 2010

padaMu


Bismillah hirrahman nirrahim~

ku tahu.. diriMu begitu menyayangiku dan mencintaiku..
ku tahu.. bertapa Engkau kasihkan aku..
namun aku? aku sering melupakan kasihmu.. ak sering meninggalkanMu dan hanya mencariMu diwaktu susah...
namun aku? aku sering hanyut dibuai mimpi2 duniawi yang mungkin akan hilang suatu hari nanti...
namun ak? terasa begitu aku makin menjauh dariMu dari sehari ke sehari..terasa kosong dadaku dari mengingatimu dengan seikhlas jiwa.. rindu ku padaMu cma datang seketika..

layak ka ak untuk menerima kasihMU?
layak ka ak untuk menerima cintaMu?
layak ka ak untuk beerdepan meminta padaMu?

ak malu.. malu padaMu...
bantulah ak, kuatkanlah diriku untuk mencari sinar yang masih bersisa dalam diri ini.. bantulah ak untuk meniti hari penuh dengan hasutan syaitan dan berdepan dengan diriku sendiri...

berikanlah aku petunjuk taufiq dan hidayahMu
YA ALLAH HU AKHBAR~
AMIIN..



No comments:

Post a Comment